جستجوی کلمه کلیدی (Keyword Research) چیست ؟

ه فرایندی که در جهت آنالیز جستجوی کاربران و پیدا کردن عبارت صحیح انجام می شود کیورد ریسرچ یا جستجوی کلمه کلیدی گفته می شود .

اولین کار کارشناس سئو پس آنالیز وبسایت ، کیورد ریسرچ و انتخاب کلمه کلیدی در سئو است . برای انجام این پروسه تمام کلمات کلیدی که توسط کاربر جستجو می شود ، لیست و تحلیل می شود و سپس بهترین کلمات مرتبط با محتوای صفحه به عنوان کلمه کلیدی در سئو سایت انتخاب می شود .

کیورد ریسرچ یا جستجوی کلمه کلیدی ، زیربنای سئو و بهینه سازی صفحات وبسایت است که با انجام صحیح آن می توان شاهد افزایش ترافیک سایت  و جذب مخاطب هدف بود .این کار توسط ابزار های سئو یا به صورت دستی انجام می شود و نیاز به تجربه و مهارت دارد .

ابزار های جستجوی کلمه کلیدی در سئو

جستجوی کلمه کلیدی به دلیل اهمیت آن در سئو ، باید توسط وبمستر یا کارشناس سئو انجام شود و فرایندی زمان بر است که گاهی متخصص SEO  یک الی چند روز کاری خود را با توجه نوع وبسایت و گستردگی آن ،به کیورد ریسچ می گذراند .

به کمک ابزار های جستجوی کلمه کلیدی در سئو می توان این مرحله را با سرعت بیشتری انجام داد.ابزار های جستجوی کلمه کلیدی بسیارند و هر کدام ویژگی و مزایای خود را دارند . در ادامه برخی از این ابزار ها را معرفی و نام می بریم :

  1. Ubersuggest
  2. Google Keyword Planner
  3. Rank Tracker
  4. WordStream Keyword Tool
  5. Moz Keyword Explorer
  6. Google trends

نکات مهم در انتخاب کلمه کلیدی در سئو

اگر چه جستجوی کلمه کلیدی کاری حرفه ای و تخصصی است که از وظایف سئو کار است ، اما دقت به موارد زیر می تواند به شما در انتخاب صحیح کلمه کلیدی در سئو  کمک کند :

نکات انتخاب کلمات کلیدی |آژانس دیجیتال مارکتینگ پایا در مشهد

کلمات کلیدی مرتبط با محتوا باشد :

موتور های جستجو ، مرتبط ترین محتوا را به کاربر نشان می دهد ، پس هر چقدر کلمه کلیدی انتخاب شده به حوزه کسب و کار و موضوع صفحه سایت نزدیک تر باشد ، احتمال  معرفی آن به کاربر بیشتر است .بدین صورت نرخ تبدیل افزایش می یابد .

توجه به اهمیت و حجم جستجوی کلمات

کلماتی که توسط کاربر از جستجوی بیشتری برخوردار است ، شانس بیشتری برای جذب مخاطب دارد . ابزار های زیادی برای تعیین حجم جستجوی کلمات وجود دارد که شما می توانید به کمک آن ها انتخاب دقیق تری برای کلمه کلیدی در سئو داشته باشید. Ahrefs ،Moz ،SEMrush سه ابزار کاربردی برای تشخیص حجم جستجوی کلمات کلیدی است.

دقت به کلمات کلیدی پر رقیب

در پروسه کیورد ریسرچ به کلمات کلیدی می رسید که پر رقیب هستند و وبسایت های زیادی که احتمالا از قدمت بیشتری برخوردارند و با استفاده از این کلمات کلیدی به جایگاه خوبی در گوگل رسیده اند . به طور حتم ، رقابت با چنین وبسایت هایی سخت تر است . بنابراین از کلمات کلیدی دنباله بلند استفاده کنید و انتخاب کلمات کلیدی پر رقیب را در استراتژی بلند مدت خود قرار دهید .

به پیشنهادات گوگل توجه کنید

برای انتخاب دقیق کلمه کلیدی در سئو می توانید از الگوریتم گوگل بهره ببرید . در هنگام جستجوی کلمات کلیدی در باکس گوگل ، لیستی باز می شود که بر اساس سرچ دیگر کاربران و توسط الگوریتم گوگل طبق سوابق جستجو لیست می شود . این فهرست می تواند برای انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با محتوای شما مناسب باشد .

 

برای هر صفحه ، کلمه کلیدی منحصر به فرد انتخاب کنید

یکی از مهم ترین قوانین انتخاب کلمه کلیدی در سئو ، استفاده از یک کلمه کلیدی برای یک صفحه از وبسایت و مرتبط با موضوع محتواست . در صورتی که برای صفحات مختلف از یک کلمه کلیدی مشترک استفاده کنید ، ربات های گوکل نمی توانند تشخیص دهند که کدام محتوا مرتبط با نیاز کاربر است .

 

برای کلمات کلیدی مهم ، از لندینگ پیج استفاده کنید :

Landing Page  یا صفحه فرود ، صفحه ای کامل از مجموعه اطلاعات مورد نیاز کاربر است که با هدف افزایش بازدید و ترغیب به نگه داشتن کاربر در سایت طراحی می شود . محتوای هدف در لندینگ پیج قرار می گیرد و ارتباط این صفحه با کلمه کلیدی در سئو برای جذب مخاطب بسیار اهمیت دارد .

استفاده از LSI  کیورد

Lantent Semantic indexing  یا LSI   به کلماتی اشاره دارد که دقیقا هم معنای کلمه کلیدی در سئو است . “لوازم” و “وسایل” یا “خوردو ” و “ماشین ” استفاده از کلمات هم معنی در محتوا می تواند به موتور های جستجو برای درک بیشتر موضوع محتوا کمک کند .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.