ویژگی جاروبرقی مناسب

ویژگی های جاروبرقی چیست ؟

همان‌طور که می‌دانید نظافت یکی از لازمه‌های زندگی انسان است. ما در محل زندگی، کار و حتی ماشین خود نیاز به پاکیزگی داریم. خرید جارو برقی از جمله‌ی وسایلی است که در این کار به ویژه در منزل به کمک ما آمده است. امروزه این دستگاه‌ها علاوه بر پاک کردن سطوح زمین از غبار و آشغال کاربردهای دیگری هم دارند. اما انواع مختلفی جارو برقی در بازار وجود دارد که می‌تواند تصمیم‌گیری را سخت کند. به درستی که انتخاب جاروبرقی که به بهترین وجه ممکن متناسب با نیازهای ما باشد گیج کننده است. ما در این مقاله سعی داریم این مشکل را برای شما رفع کنیم. این مطلب بهتان کمک می‌کند تا ویژگی‌های جارو برقی خوب را بدانید. سپس با مقایسه این موارد با نیازهای خود گزینه‌ها را محدود کرده تا بهترین وسیله را پیدا کنید.

جارو برقی‌ها در واقع از طریق قدرت مکش کار می‌کنند. این قدرت توسط یک موتور داخلی ایجاد می‌شود. هرچه موتور قوی‌ تر باشد قدرت مکش ایجاده شده هم قوی‌ تر خواهد بود. در نتیجه جارو برقی کارآمدتر است و برای مکیدن تمام خاک و گرد و غبار عملکرد بهتری دارد. هنگام انتخاب جارو برقی به سطح قدرت آن توجه کنید. این‌که قدرت آن‌ها بین ۶۰۰W تا ۳۰۰۰W متغیر باشد خوب است اما به خودیِ خود عملکرد برتر را تضمین نمی‌کند. نکته مهم این است که از قدرت به شکل موثری در کل سیستم استفاده شود. یعنی از قسمت جلوی کف و شیلنگ بتواند با استفاده‌ی درست از طریق فیلترها و کیسه گرد و غبار برای حداکثر مکش استفاده کند. بنابراین برای این کار باید تمام اجزای جارو برقی خوب با یکدیگر کار کنند تا جریانی بهینه از هوا برای مکیدن تولید شود.

آزمایشی وجود دارد که می‌توانید با انجام آن از قدرت مکش واقعی جارو برقی مطلع شوید. ابتدا مطمئن باشید که تمام اتصالات دستگاه به خوبی بسته شده باشند. سپس آن را روشن کرده و روی آخرین درجه‌ی قدرت قرار دهید. بعد کف لوله را به دیوار بچسبانید و قدرت آن را بسنجید.

 

مانور پذیری راحت

مانور پذیری یکی از ویژگی‌ های مهم هر جارو برقی خوب است که اکثر مصرف‌ کنندگان در هنگام خرید به آن توجه نمی‌کنند و از کنارش می‌گذرند. ضروری است که جارو برقی بتواند به همه‌جا دسترسی پیدا کند. برای انجام کار نظافت باید بشود که دستگاه را به آسانی جابه‌جا کرد و با آن به مناطق دور دست بیابیم. به دنبال جارویی باشید که چرخ‌هایش قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه داشته باشید. همچنین جارو برقی باید بتواند به طور عمودی در جای خود بماند. این مورد تمیزکاری در پله‌ها را بسیار راحت‌تر می‌کند. به طور معمولی آن‌هایی که دارای محورهای استیل و کمک فنر هستند بهتر از پس این وظیفه برمی‌آیند.
داشتن کابل برق بلند و قابل جمع شدن هم بسیار الزامی است. این قابلیت باعث می‌شود تا شما بدون نیاز به تغییر پریز برق در هر اتاق و یا تغییرات خاصی تمام اطراف را جارو بکشید. تمام این قابلیت‌ها در کنار هم مانور پذیری را افزایش می‌دهند و یک جارو برقی خوب باید این موارد را داشته باشد.به طور حتم هیچ‌ کس دوست ندارد ساعت‌های زیادی را صرف یادگرفتن چگونگی کار کردن با جارو برقی کند. از طرفی هم باید بشود جارو را هر موقع در سریع‌ترین زمان ممکن به کار انداخت. بنابراین جارو برقی خوب پیش از هر چیزی باید ساده باشد. توجه داشته باشید که عملکرد ساده به معنای عدم نوآوری و تکنولوژی نیست. لوله‌ی پلاستیکی جارو باید بتواند در هر حالتی قدرت مکش خود را حفظ کند. همچنین بهترین نوع دسته‌ی فلزی هم آن‌هایی هستند که حالت تلسکوپی دارند. این‌ها را با فشار یک دکمه می‌توان با قد و ارتفاع هر شخصی هماهنگ کرد. برخی از جارو برقی‌ها دارای جایگاهی کوچک در پشت جارو هستند که برای استراحت و رهایی لوله استفاده می‌شود. می‌توانید در حین یا بعد از اتمام کار لوله‌ را به آنجا متصل کنید و خیالتان آسوده باشد که امکان افتادنش نیست. برای راحتی بیش‌تر می‌توانید از جارو برقی‌هایی استفاده کنید که روی دسته‌شان دارای ریموت کنترل هستند. در این صورت برای خاموش و روشن کردن و یا تغییر در قدرت مکش دیگر نیازی به فشار آوردن به کمر و خم شدن روی دستگاه نیست.

اما میزان صدایی که از موتور در هنگام کار بیرون می‌آید در تعیین جاروبرقی خوب بسیار موثر است. همه‌ی جارو برقی‌ها می‌توانند پر سر و صدا باشند و به طور حتم این ویژگیِ مثبتی نیست. بنابراین لازم است که موتور جارو به نحوی بهینه شده باشد (به طور معمول با عایقی صوتی) که از بیرون رفتن تمام صداهای اضافی موتور جلوگیری کند. حتی بعضی از انواع جاروها دارای قابلیت‌هایی مثل حالت سکوت هستند که بدون ایجاد هیچ صدایی به کار تمیز کردن سطوح می‌پردازند. لازم به ذکر است که برخلاف تصور عموم هرچه توان جارو برقی بیش‌تر باشد صدایی که تولید می‌کند کمتر است.

اغلب افراد بر این باور هستند که خرید یک جارو برقی جمع و جور برابر است با قدرت مکشی پایین و کیفیتی کم‌تر. اما این‌طور نیست. فرض کنید جارو برقی خوب و بزرگی خریده‌اید که از قدرت مکش بسیار بالایی برخوردار است. ولی به دلیلی حجم زیادی که دارد نمی‌توانید آن را به راحتی با خود به هرطرف بکشید و اکثر گوشه‌ها و زیر جاهایی که غیرقابل دسترس هستند را نمی‌شود تمیز کرد. بنابراین متناسب بودن ابعاد و سایز جارو برقی خوب بودن آن بسیار اهمیت دارد. سبک و کم‌حجم بودن علاوه بر راحتی حمل و نقل به پاکیزه‌تر شدن محیط شما هم کمک می‌کند. به بیانی دیگر این ویژگی باعث می‌شود تا جارو کشیدن از کاری سخت و خسته‌کننده به سرگرمی‌ای جالب تبدیل شود.

با این حال جارو برقی خوب به طور مطلق فقط کارایی نیست بلکه باید ظاهر زیبایی هم داشته باشد. زیرا این هم در کنار وسایلی مثل یخچال یا لباسشویی و غیره در ظاهر محیط تاثیرگذار است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.