نکاتی که در هنگام خرید لباس کار ارزان قیمت باید بدانید !

امروزه هر حرفه و شغلی با یک لباس مخصوص به خود شناخته میشود، بنابریان خرید لباس کار بسیار اهمیت پیدا میکند. لباسی که به تن می کنید باید متناسب با موقعیت اجتماعی و حرفه ای شما باشد چرا که لباس تن شما معرف شخصیت شما و کاری که مختص شما می باشد، خواهد بود.

در این مقاله به 14 نکته مهم در خرید لباس کار میپردازیم. با ما همراه باشید.

لباس کار چیست؟

لباس کار به لباسی گفته می شود که برای انجام کارهای دستی پوشیده می شود، بنابراین باید بادوام و مقاوم باشد. همچنین ممکن است لازم باشد این لباس‌ها از موادی ساخته شوند که در برابر پارگی مقاوم هستند تا از بریدگی یا پاره شدن خود در محل کار محافظت کنند.

14 نکته مهم در خرید لباس کار :

خرید لباس کار

  1. در انتخاب خودم مغرور نشوید

در خرید لباس کار، آنچه ممکن است برای یک نوع کسب و کار ایده آل باشد، ممکن است برای کسب و کار شما نامناسب باشد و برای دیگری کارایی نداشته باشد.

لباس کار تصویری است که شما قرار است به مشتریان خود منتقل کنید، به همین دلیل بسیار مهم است که زمان لازم را برای خرید لباس کار مناسب با نیازهای شما و رسیدن به هدف مورد نظر خود از طریق استفاده از آن اختصاص دهید. به این ترتیب مطمئن خواهید شد که لباس کاری که انتخاب کرده اید مطابق با تصویری است که می خواهید به مشتریان خود ارائه بدهید.

  1. لباس کار بخش مهمی از تصویر شرکت شما است

در خرید لباس کار دقت کنید تا لباس کار باید ظاهر مناسب و مطلوبی داشته باشد، باید حرفه ای و به طبع  مناسب کار شما باشد. لباس های حرفه ای را انتخاب کنید که با رویکرد شرکت و تصویر سازمانی آن سازگار باشد. تا حد امکان، طیف رنگ لباس های فرم کار باید با رنگ های سازمان مطابقت داشته باشد.

این جزئیات کوچک می تواند به جلب مشتریان آینده کمک کند زیرا شرکت شما مانند یک سازمان واقعی به نظر می رسد.

در بسیاری از بخش‌ها، به‌ویژه بخش‌هایی که با عموم مردم رو در رو هستند، کارگران چهره  کسب‌وکار شما هستند، بنابراین استفاده از لباس کار مناسب باعث انتقال اعتماد به نفس و ارتقای وجهه حرفه‌ای کارکنان شما و به طور کلی شرکت می‌شود.

  1. یک لیست تهیه کنید

قبل از خرید لباس کار، ابتدا باید ارزیابی کنید که به چه لباس کاری نیاز دارید و لیستی تهیه کنید. اگر به دلایل امنیتی، عملکرد بهتر و یا اگر نیاز به ارتقای تصویر شرکتی از شرکت خود دارید و غیره این موضوع را در نظر بگیرید.

  1. لباس ها را بررسی کنید

شاید بهتر باشد که قبل از خرید لباس کار، آن را بررسی کنید تا بتوانید کیفیت ساخت آنها را آنالیز کنید که برای کار شما مناسب است یا نه.

یک لباس با کیفیت خوب باید دارای درزهای به هم پیوسته یا دوتایی باشد که به حفظ شکل لباس کمک کند.

درزهای تکمیل شده بهتر به معنای خرید با کیفیت بالاتر است که به ماندگاری بیشتر لباس ها و حضور بهتر کارمندان شما منجر می شود و در نتیجه تصویر شرکتی برند شما را بهبود می بخشد.

  1. برچسب های لباس را بخوانید

در هنگام خرید لباس کار ، همچنین توصیه می کنیم که برچسب لباس کار را بررسی کنید تا بتوانید کیفیت پارچه را بررسی کنید و دوام لباس را ارزیابی کنید. توصیه می‌کنیم لباس‌هایی را انتخاب کنید که با پارچه‌های متناسب با کارایی کار ساخته شده‌اند تا توسط کارمندان شما  مورد استفاده قرار بگیرد.

  1. از پارچه هایی استفاده کنید که چروک نمی شوند

در هنگام خرید لباس کار به جنس پارچه توجه کنید. اطمینان حاصل کنید که پارچه لباس جمع نمی شود یا درجه انقباض آن حداقل است.

  1. توجه به جنبه های حقوقی

به هنگام خرید لباس کار ارزان  دقت کنید تا لباس کار باید استانداردهای خاصی را داشته باشد که از وظایف مورد انتظار نیز پیروی می کند. در بسیاری از موارد باید از شلوارهای ضد حریق استفاده کرد، در مشاغل دیگر استفاده از لباس های با دید بالا الزامی است، گاهی اوقات لباس های ضدآب برای مقاومت در برابر مواد شیمیایی و غیره لازم است. به همین دلیل توصیه می کنیم همه موارد را بررسی کنید الزامات قانونی که لباس باید در وظایف خاص هر شغل رعایت کند.

  1. عملکرد پوشاک

شما باید در نظر داشته باشید که کارمندان شما چه کاری انجام می دهند، اگر آنها وظایفی را در یک کارگاه، یک انبار، رو به روی مردم انجام می دهند، عملکرد خاص هر شغل را تجزیه و تحلیل کنید، مانند جیب های اضافی برای حمل اشیا، شلوار با زانوبند، اگر پوشاک باید دید بالایی داشته باشد، … این جزئیات کوچک ممکن است مهم ترین نکاتی باشد که هنگام خرید لباس کار باید به آنها توجه کنید. با توجه به موارد فوق، مشخص خواهد شد که برای هر حرفه چه نوع لباس کار مورد نیاز است. به عنوان مثال، چه چیزی برای یک کلینیک دندانپزشکی صحیح است، برای آرایشگاه مناسب نخواهد بود؟

  1. به نظرات کارمندان خود امتیاز دهید و به آن گوش دهید

همانطور که در بالا ذکر شد، اگر به دنبال خرید لباس کار برای کارکنان شرکت خود هستید، باید مطمئن شوید که کارگران شما لباس مناسبی دارند. برای بهترین تصمیم گیری، به شما توصیه می کنیم همیشه نظر کارمندان خود را در نظر بگیرید، از آنها بپرسید که چه نیازی دارند. آنها کار را انجام می دهند و نیازهای مورد نیاز کارشان را کاملاً می دانند.

  1. آب و هوای محل کار را مطالعه کنید

آیا کارمندان شما در فضای باز کار می کنند؟ اگر چنین است، ممکن است در تابستان و زمستان به لباس های گرم تری مانند پارکا، ژاکت، پشم گوسفند، دستکش و جلیقه برای گرم نگه داشتن آنها نیاز داشته باشند. لباس کار باید متناسب با آب و هوا و دمای محل کار کارکنان باشد. این جزئیات راحتی، امنیت و اطمینان را به کارکنان شما در هنگام انجام کارشان ارائه می دهد. کارمندی که راحت کار می کند، بهره وری او را افزایش می دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است